Laatste berichtje vanuit A'dam, ready steady go!

27 november 2010 - Amsterdam, Nederland

Lieve allemaal,

Woorden schieten te kort. Wat hebben jullie me in grote getale gesteund. Lieve woorden, aanmoediging, hulp bij voorbereidingen, tips, liefde, geluk en kracht gegeven en toegewenst voor op mijn reis. Vandaag is het dan eindelijk zo ver, ik ben er klaar voor (denk ik). De afgelopen weken waren stressvol, emotioneel, druk maar ook heel fijn en hartverwarmend, bedankt allemaal! Ik zal altijd onthouden waar ik met veel plezier en een goed gevoel weer naartoe terug zal keren, dat idee is heel fijn!

Tsja en dan nu…Mn kamertje op de Lanseloet is leger dan leeg, op een bed, kast, bureau en stoel na dan. Al mn spullen opgeslagen in dozen en de laatste lading richting Enkhuizen, terwijl ik straks de lucht in ga.

Ik ga nu nog even lekker een laatste keer thuis ontbijten en dan naar Schiphol, zucht, de spanning stijgt. Ik weet al dat het lastig gaat worden, afscheid nemen (wederom een zucht) van weer te veel lieve vrienden en familie die me zullen uitzwaaien, heerlijk maar toch weer een zucht en ik slik even een extra keer die brok in mn keel weg.

Het sneeuwt! Ik kan me niks beters wensen, hoe grappig. Ik vertrek naar de zon, zee, strand maar mag toch nog even een prachtig natuurwonder aanschouwen, hihi leuk dat contrast!

Morgen om 12 uur in de middag kom ik in Bangkok aan, ik vlieg via Caïro. Paspoort mee, sokken voor in’t vliegtuig (daar zal ik ze niet nodig hebben, staat zo raar in je slippertje). De Lonley Planet is mn reis bijbel voor de aankomende 8 maanden. Alles mee en hopelijk niks te veel. Ja, ik kan wel zeggen dat ik er klaar voor ben, straks als ik in mn uppie door die douane loop, dan pas écht begint mijn eigen avontuur. Ik zal aan jullie missen en op de hoogte houden, tot mails!

Liefs en dikke kussen en knuffels voor de laatste keer voorlopig vanuit Amsterdam,

Jolien

1. lieke:
    Lieve Jo,

Wat zal ik je missen!! Hele goede reis en heel veel plezier!
    Geniet meid! Ik ben super trots op je!!

Hele dikke kus!!!
  2. max:
    Lieve Jo,

Heel veel plezier en maak er een mooie reis van. Doe voorzichtig he!!

X Max
  3. Mieneke:
    27 november 2010
    Dag lieve Jolien, ga vooral heel erg genieten!!
    xxx
  4. Tante Els:
    27 november 2010
    De kop is er nu echt af. Je reis is begonnen.

Liefs hoor
  5. neef Robin:
    Hi Jolien!
    Wil je een hele goede vlucht toewensen en heel veel plezier. Zag dat t daar 30+gr is. Lekker!!!!
    X je neef Robin
  6. Laureline:
    27 november 2010
    Super veel plezier! Gaat zeker komen als de eerste zenuwen eraf zijn.

X Laureline
  7. m@m@:
    27 november 2010
    Met veel gelach, maar ook een traan hebben wij (al die lieve, lieve mensen) je laten gaan! Nog een aantal "laatste foto's" met jou in ons midden van dit jaar. Heerlijk om daar op te kunnen teren. En voor ons wordt het opnieuw genieten, als jij met die van jou (foto's) komt terugkeren. Nogmaals je kent um al, geniet van wat je doet en ziet! In gedachten ben ik bij je! Veel, héél veel liefs, XxX
  8. Daan:
    28 november 2010
    Jotje!
    Heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeel plezier daar in het verre oosten/westen of waar je dan ook mag zijn en gaan!
    Geniet ervan en dikke smakkerd van mij.
    D.
  9. Marion:
    29 november 2010
    Lief! Hoop dat je een goede vlucht gehad hebt en een goed eerst dagje (avondje) Denk aan je! Kus
  10. Darija:
    29 november 2010
    Dag Poppie!!! Veel plezier!
    Maak er wat moois van!
    x
  11. jose:
    29 november 2010
    Hé lieverd, ik hoop dat je een goede reis hebt gehad. GENIET en let vooral op je veiligheid!! dikke knuffel van Jose