Aankomst Bangkok en eerste belevenissen

30 november 2010 - Bangkok, Thailand

Sa wat dii (hallo)!

Aller eerst, ik ben veilig aangekomen op de plaats van bestemming en met bagage;-)

Nog maar twee nachten in Bangkok en nu al zo veel te vertellen, lijkt alsof ik hier al weken zit en het smaakt naar meer! Vanuit een gratis internetcafe dat ik heb gevonden hier mijn eerste verhaal vanuit Thailand:

Kort:

Vlucht vanuit Cairo met allemaal Mekka gangers, nu al onwijs veel vriendelijke en leuke mensen ontmoed, Thais bier smaakt goed (en je kan er ook hoofdpijn van krijgen “ same same, but different” zoals ze hier dan zeggen), Th Khao San (de backpackers straat met party, shop, eten en straatentertainers), kan geen genoeg krijgen van de voet en thai massages, voel mn jatlagg wel, boottochtje op Mea Nam Chao Phraya naar paleis ‘Ko Ratanakosin’ en verschillende prachtige tempels, gechillt bij het zwembad van een lux hotel waar ik zelf niet verblijf, gefrituurde insecten 'a la Timon en Poemba' gegeten, pedicure en manicure laten doen en dat alles heel goedkoop!

Uitgebreid:

Bangkok is leuk en heel vermakelijk maar ik ga een deel, zoals china town en het shoppen voor op de terugweg bewaren. Ik heb de drang om verder te reizen, naar het minder touristische gebeuren. Denk richting Ko Chang, laat jullie het vervolg nog weten. Heb hier wel een heerlijke start gemaakt, niks moet en alles mag!

Op- het vliegveld van Cairo had ik mn aansluiting, ondanks de vertraging. Was wel raar om te zien hoor, zoveel Thai-en in gewaad, bijna geheel bedekt en allemaal verschillende hoofddeksels en mondkapjes voor. Ze waren naar Mekka geweest had ik later begrepen, gelukkig is niet iedereen zo in Bangkok zou me dan wel beetje afschrikken denk ik. Vooral de gewontes, hoesten met z’n allen de hele tijd door, spugen en neuspeuteren alsof het de normaalste zaak van de wereld is (ja, ja ik weet zo denken jullie er ook over als ik weer’s een fikse boer laat, haha…laat ik me hier nou’s gedragen).

A fijn, heb redelijk kunnen slapen en eten was best oke in het vliegtuig. Op vliegveld aangekomen twee backpackers aangesproken en taxi gedeeld, bleken Nederlanders te zijn. Gezellig hoor, dan deel je samen het genot van ‘ons eerste Thaise biertje op’t terras’. Op zoek naar een hostel, alle tijd en wel chill dat je zelf kan kijken en beslissen op de plaats van bestemming. Nadat dat was gelukt ben ik de straatjes maar een beetje gaan verkennen rondom Th Khao San Roat, dit is het gebied waar zo’n beetje alles om draait voor ‘ backpackers begrippen’. Een brede straat met overal barretjes, clubs, hostels en the “ 7eleven”, klein en goedkoop winkeltje waar je blikjes bier kunt aanschaffen en deze op het randje van de stoep kunt nuttigen (2x goedkoper) terwijl je je ogen uit kijkt naar het diverse publiek dat langs komt. Wel wordt je 10 keer per minuut gevraagd of je mischien een armbandje, tasje enz. zou willen kopen, maar heb geleerd daar met een lach “ Mhai Krab” (nee bedankt) op te antwoorden of negeren dat werkt ook. Aan beide zijden van de drukke en altijd bruizende straat staan kraampjes vol met kleding (heel veel en ze hebben hier echt alles, souveniertjes, boeken, ‘hebbe dingetjes’ en ga zo maar door. Dan staan ook nog in het midden van de straat allemaal eet standjes met van alles en nog wat, heerlijk en super cheap. Oke ik weet zeg het wel heel vaak maar zal wat voorbeelden geven en daarna houd ik er over op ;-)

Half uur voetmassage=2,3

Noudle soepje + eten en drinken=2,5

Biertje=1,20

Pedicure + manicure= 4,60

Overnachting= 4,60

Flesje water= 20 cent

De tempels en het grote paleis waren zo ontzettend de moeite waard om te bezoeken. Ik bleef maar foto’s maken en om me heen (om hoog) kijken…werkelijk waar prachtig! Benieuwd of ik er na de ‘zoveelste’ tempel nog steeds zo over denk, we zullen zien. Gister avond had ik haar ontmoed met nog twee andere zelfstandige reizigers veetje dronken geworden en toen (nu al, 2e dag) mn eerste gefrituurde beestjes gegeten: krekel, sprinkhaan, kikker, kakkerlak en maden…om te smullen! Alleen de kikker vond ik een iets te sterke smaak hebben, de rest was best goed te doen, knapperig en zout. Nou ik heb met dat meisje (Amsterdamse Limbo) uit dat leuke hotel afgesproken dus ga dr eind aan breien. We hebben plannen om naar een go go bar te gaan vanavond voor de bekende ping- pong show… het lijkt me een hele ervaring, eentje die je een keer moet hebben meegemaakt als je er dan toch bent, maar aan de andere kant meer een freak show dan echt sexie zeg maar. Foto’s volgen later (niet van de ping- pong hoor, haha).

Hele dikke kussen en knuffels vanuit Bangkok

1. Tante Els:
    30 november 2010
    Wow Jolien! Hier waait een harde, koude, straffe noordoostenwind over het land dat bedekt is met een laag sneeuw die de gevoelstemperatuur van min 5 aangeeft. Voor het einde van deze week wordt het nog kouder..Dusse...Het smaakt wel lekker, met name die kakkerlak? Nee hier staat vanavond Bami "zonder iets griezeligs" op tafel. liefs hoor..
  2. Mek en Dirk:
    30 november 2010
    Hoi Jolien, als ik zo je berichtje les, dan lijkt het wel of je al maanden op reis bent. Ik weet niet of je mijn sms-je nog hebt ontvangen, maar heel veel plezier op je reis. Liefs Maggy en Dirk
  3. Elleke:
    30 november 2010
    Wooooow woehoe Jolien, ik zie t helemaal voor me wat je beschrijft! Ik ben heel benieuwd naar je ping pong show, en ja wat gaat de tijd snel en wat heb je al veel meegemaakt! Leuk dat je een amsterdamse Limbo hebt onmoet! En je bent al lekker aan t smullen van de massages; You go girl! Hele dikke knuffel lieverd!!!!
  4. Lonneke:
    30 november 2010
    Hahaa ik was ook naar zo'n ping pong show geweest... Misschien wel één van de raarste dingen die ik ooit heb gezien! Al die truukjes en dat met een gezicht alsof ze de afwas staan te doen. Bizar!
    X
  5. daan:
    30 november 2010
    klinkt goed wijffie, enne boer maar lekker mee zou ik zeggen allemaal in koor! We houden je vanaf hier in de gaten, ik vind je een stoere girlie! dikke x Daan en fam uit badhoevedorp
  6. m@m@:
    30 november 2010
    He lieverd, je smsje ontvangen jij die ook van mij hoop ik? Het is net een film die ik opnieuw bekijk zoals je alles omschrijft. Heerlijk dat je reis goed verliep. Tja, hier is het dus intussen goed koud geworden, geniet dus maar lekker van dat mooie weer. En dat koude biertje op de stoep, de massages kortom van alles en nog wat. Liefs XxX
  7. hilly & bjorge:
    Hey zus,
    wat stoer allemaal!
    word langzaam jaloers op je dat je zoveel ziet en beleefd.
    ik zal veel aan je denken en ben echt benieuwd naar al die mooie foto's!
    En vet gaaf dat je naar zo'n freak show gaat!
    geniet van elke dag, wij mogen hier van de sneeuw gaan genieten eerste schaats marathon op "natuurijs" is al weer geweest.
    Liefs Hills
  8. Co:
    30 november 2010
    Jaaah wat herkenbaar hoe je het uitlegt! echt goed! Op de terug weg moet je ook zeker langs de chat u chak market (of hoe je het ook schrijft) daar kan je echt geweldig shoppen! staat vast ook in je lonely planet. oohw en het eten op de straat is ook geweldig en die shakes! Kan mijn laatste maal voor 1,35 (incl. shake) nog goed herinneren! dikke knuffel terug! Co
  9. neef Robin:
    Wauw, wat een verhaal!
    Wat heb je al veel gedaan zeg. Ga je altijd zo snel!
    Maaruh, wat is ping pong? Heb echt geen flauw idee! Heb vroeger op tafeltennis gezeten...
    Heb ook wel 's sprinkhaan gegeten, was best wel lekker knapperig.
    Ga vooral door met genieten!
    X Robin
  10. Evelien:
    30 november 2010
    JAHAHAA! Daar is ze dan! Hello new world this is Jolien.
    Fijn dat je veilig bent aangekomen. Geniet!
    kuskus Evelien
  11. paps:
    1 december 2010
    He He eindelijk wat van paps
    wel een beetje moeilijk, om iets te schrijven terwijl iedereen dit ook leest, niet dat het iets schokkends in wat ik mail maar toch
    Begin nu al te janken wilde wel met je meegaan maar kleine kinderen worden groot, daar moet ik nog aan wennen, wat je nu doet vind ik fantasties geniet er van en pluk de dag. Zodra er een bericht van jouw op de computer verschijnt lees ik het en ben je even bij mij.

ps probeer ook eens dat hete spul te proeven kan je tijdens dat gebruikelijke boeren van jouw ook vuur spuwen tijdens die freaky show
    kusjes en tot de volgende keer paps
  12. Mara:
    1 december 2010
    Jolien Partymachine! Helemaal in je sas!! Toppie!!!

Ennuh, die 5 beesten kun je afstrepen! Ben je er ook nú al in geslaagd 'Hoelang' te vinden??

Kuskus
  13. Marloes:
    1 december 2010
    Woh Jo wat een Show!! Gaaf dat je je gelijk thuis voelt daar en dat je reis zo zonder problemen is gegaan! EN dat je gelijk aan de enge beesten begint! Heerlijk om je verhalen te lezen. Ben je voor m'n gevoel toch niet zo ver weg....

Doe je ding Jo! Have Fun!

Veel Liefs, Mer
  14. Jolanda Heerooms:
    1 december 2010
    he Jolien, gaaf zeg om je belevenisse te lezen!! fijne tijd!! nou en genieten dat doe je......
    vond 't heel leuk jou en je fam. weer te hebben her-ontmoet!!!!
    't ga je goed....
    groetjes uit koud a'dam -15 Gr.
  15. kristi:
    Heey grote zus van me.
    Woooow wat zijn die prijzen laag!
    doe wel een beetje voorzichtig he je bent wel mijn aller oudste zus;)
    het gaat hier allemaal goed. maar ik mis je wel hoor.
    ik ben wel blij dat je het naar je zin heb.
    ik blijf je verhalen zeker lezen(K)

Dikke kus je jongste zusje(L) ik kan niet je kleinste zeggen want dat is Jony al! :D hou van je(L)veel plezier daar en ga maar lekker genieten!
  16. Fanny:
    Hii schat!!
    Wat een top verhaal in die korte tijd al ;) die prijzen zijn niet normaal haha. Geniet!! Ik wacht met smart op je nieuwe verhalen! Denk je nog een beetje aan de Sint zondag? ;)
    Xxx besoo Fan
  17. m@m@:
    Hé lieve globetrotter!
    Wow, wat veel foto's heb je al gemaakt! Lijkt wel een beetje op mijn eigen album, die ik doorblader en hoe herkenbaar leuk dit opnieuw te zien :) Genieten doe je zeker zo te zien, met veel nieuwe uitdagingen. Nog even en ik zit in het buurland van waar jij nu bent. Denk aan je liefs XxX
  18. Ilse:
    3 december 2010
    Hee lieverd! Wat leuk om je verhaal te lezen:) Ben blij dat je het zo leuk hebt! Heel veel plezier!

Kus!!
  19. Tes:
    4 december 2010
    Hey lieverd,

Klinkt goed allemaal! Hier blijft het maar sneeuwen en jij zit daar in je bikini. Wat fijn dat alles zo goed is verlopen en je het zo naar je zin hebt. Ik mis je hier wel hoor. Binnenkort snowboarden en dan kan je niet mee. Ik zal een run voor jou doen, doe jij dan een gefrituurde insect voor mij met een Thais biertje?

Geniet er van! Dikke Kus