Sinterklaas gedicht

5 december 2010 - Koh Chang, Thailand

Lieve Sinterklaas en Pieten,

• 6 uur eerder dan in Nederland, lig ik al te genieten op het strand
  • Geen drukte in Bangkok meer voor mij, of ping- pong oplichterij
  • Blazen ze kaarsen uit niet met hun mond, dat andere gaatje vlak naast je kont
  • Thaise hippe jongens, meisjes en transgender, het is inmiddels 5 december
  • Pepernoten, schuimpjes, speculaas... jullie vieren Sinterklaas
  • O en ook nog marsepijn, maar geloof me Thai food is ook heel fijn
  • Terwijl jij je cadeautje open maken mag, vieren ze hier de koning zijn verjaardag
  • Helaas geen Koninginnedag als in A' dam, want drinken is vandaag verboden en dus wordt ik niet lam
  • Weg van alle verkeers chaos, op het eiland Koh Chang ga ik nu los
  • Niet alleen van de zon ga je zweten, ook van het ' niet zo spicy' eten
  • Verschillende klanken bepalen hier wat je zegt, dus voorzichtig met wat je in Thai uitlegt
  • Als ze al engels kunnen spreken, zullen ze hun tong over de letter r breken
  • Uploaden van foto's en log kost veel tijd, maar daarvan krijg en heb ik echt geen spijt
  • Het krijgen van zoveel reacties doet me goed, het geeft me weer extra moed
  • Water drinken is belangrijk hier, al doen de flesjes me geen plezier
  • Altijd ruzzie met het plasticje om het dopje heen, gelukkig voel ik mij niet alleen
  • Alleen op pad, dat wel met mijn backpack, nog een beetje voel ik de jatlagg
  • Maar dat heb ik over voor dit avontuur, nog 1x herhaal ik "tis hier niet duur"
  • Lawaai van een krekel, luider dan je zult beseffen, lijkt op zo'n speelgoedhondje dat maar blijft keffen
  • Keb een andere simkaart gekocht, nr: 66 (0)834240311 voor als je me spreken willen mocht
  • Heb denk ik alle smsjes gekregen, er zit me nog niks tegen
  • Mam, al is mn gelukspoppetje onthoofd, ik zal voorzichtig doen, beloofd
  • Op de foto's geef ik nog licht, in Azie vinden ze dat een prachtig gezicht
  • Ik dacht lekker bakken op het strand, toen was ik toch een beetje verbrand
  • Het eten met stokjes gaat verrassend goed, let wel dat je dit met rechts doet
  • Links gebruik je voor ' afvegerij', al zit dat er vaak ook niet bij
  • Zo wel dan moet je je aanleren, het papiertje niet in de wc te deponeren
  • doortrekken dat kan soms, beetje water scheppen, plons
  • een filmpje van mn kamer heb ik opgenomen, ben 3 dagen terug in een paradijsje aangekomen
  • Nu ga ik mn kamertje leeg halen, zodat ik 'back 2 basic' veel minder hoef te betalen
  • nog een paar dagen blijf ik hier, voor zon, zee strand en snorkel plezier
  • Jungle speed heb ik ook al gedaan, en dat zonder elkaar te verstaan
  • Ik lag in een deuk, gelukkig vinden de Thaien het spel leuk
  • Er is een eiland hier in de buurt, echt waar, dat heet Koh Kut, wel een beetje raar
  • Dit was mijn verhaal voor vandaag, hopelijk niet al te vaag

(schrijf als) Jup jup, (spreek uit als) choep choep, (betekend) kus kus

1. Marion:
    5 december 2010
    Een heleboel jup jups voor jou!
    Super leuk berichtje weer, lekker creatief en we weten weer meer van je belevenissen daar. Ik vond je eerste berichtje ook al zo leuk!
    Maar gaaf zeg lekker weg van t drukke Bangkok nu, en al een heuse jungletocht dus achter de rug? Genietse daar op het eiland!

ฉันรักเธอ jup jup Marion
  2. Elleke:
    5 december 2010
    Lieve Jolien, jij bent echt de beste dichter ooit!!!! WAUW wat goed man en wat leuk om te lezen. Ik heb vrijdag heel gezellig met de familie sinterklaas gevierd. Afgelopen week heb ik mn eerste stage dag gehad, ik vond het gewoon leuk. Het is heel veel en ik kan echt heeeeeel veel leren. Spannend over twee weken ga ik een plan schrijven voor tijdens mn stage en heb ik daarover een gesprek. woehoe. Lieverd geniet en wat heb je toch veel in pacht!!! Dikke Zoen Ellie
  3. Co:
    5 december 2010
    ik hoop dat ik door dit mooie gedicht ook ineens dichtinspiratie heb gekregen! Moet er ook nog 1 schrijven voor vanavond....
    Mocht je de butterfly bar op Koh Chang tegen komen, moet je vragen naar Arjan. Hij is een vaste gast bij het Gasthuys en is met een Thaise getrouwd en is eigenaar van de bar. Ik weet niet of hij er nu is, maar zou wel grappig zijn :D Doe hem dan maar de groeten van mij. Nou Jo, veel plezier, bedankt weer voor de update en ik zal je zeker binnenkort gaan bellen (via budgetbel :D)

dike knuffel, Co
  4. m@m@:
    Hé globetrotter
    Wat kun jij rijmen zeg ;) Geen Sint voor jou maar wel een Bhumibol begrijp ik dus, hij is intussen ook al 83 geworden, ze hebben wel enigszins overeenkomsten. Heerlijk te lezen hoe je alles omschrijft crea bed8 hoor! Hopelijk heb je inmiddels ook mijn foto’s ontvangen en kun je er wat mee. Hopelijk is de zon intussen al wel gaan schijnen. Lieverd ik weet dat je het al doet, maar ik schrijf het toch nog een keer. Maak er wat moois van! XxX veel liefs.
  5. Joon:
    Dag lieverd,

Het is toch wel weer mooi gelukt hoor ! :P (ondanks dat het 2 uur was bij jouw)

veel plezier en natuurlijk heel veel kusjes (J&J) Voor jouw !
    Loveee Youu
  6. neef Robin:
    5 december 2010
    Hahaha ik lig in een deuk
    Wat is je gedicht reuze leuk!
    Zo zeg, jij kan dichten zonder je hemd op te lichten! :-)
    Fijne koningdag/sintdag!
    X neef Robin
  7. esther:
    6 december 2010
    lief!!
    wat zie jij er gelukkig uit op al je mooie foto's!! Wat heb je al mooie plekken gezien, ben jaloers..
    kusss es
  8. Fanny:
    19 december 2010
    Hahah wat een top verhaal!! :)) Zo te horen gaat het je goed af lief! Genietze!! Denk aan je!! Xxxxxxxxxxxxxxxxx Fan